2008/10/05

還想去旅行

看了flcikr裡自己偷設的朋友fanfun拍的絲襪小姐小龜的照片
忍不住就找出了去旅行的歌曲來哼哼唱唱
前面主歌很奇妙
只有1個A和弦加上了1個裝飾音D就搞定了一切
平淡卻動人

A Asus4
Today I stay with my tools in factory
Prepare to paint all the fake streets to a movie
Today I stand on the stage ready to sing
Holding my guitar with my band who names stocking

#Cm Bm
There're so many things that I'm not sure
Until 25 and I'll never know
The hooks in life always knocking me
#Cm Bm E
But When I did they never disappoint me

Yesterday I had a meeting wearing so sweet
Talking about the next festival for hill village
Tomorrow I wake up early apply cosmetics
Trying to be an actress who's not like me

Another me lived in my brain
I travel each and every roles
It's not a game it's fucking real
But what I did they never disappoint me

歌詞白話亂翻:(原歌詞from ptt bbs teddy11版友)

今天我和我的工具一起待在工廠裡
正準備幫一部電影畫出整座假的街景
今天我站在台上準備唱出我的歌
和我的樂團絲襪小姐還有我的吉他一起

總是有太多事情我不確定了
到了25歲我總還不清楚
這些生命中的點滴不斷敲敲我的頭
但我相信這些事情不會令我失望後悔

昨天我穿的很甜很女孩~~
討論著村山小學下一次的有趣的音樂節
明天我會起個大早化著妝~~
試著扮演一個不像我的電影女孩

那裡有另一個我住在我的腦海裡
我在每個這些角色中不斷旅行
他不是個遊戲~~他是他媽的那樣真實阿~~~
但我相信這些事情不會令我失望後悔

沒有留言: